Velkommen til mit Inspirationskid


Ambitionen med denne blog er, at give inspiration til at nyde livet, sætte lidt kulør på både hverdag og weekend med lækre opskrifter, vinforslag og masser af gode tips. Jeg blogger om alt inden for forkælelse og livsnydelse. I juni 2015 blev jeg velsignet med tvillinger - livet har taget en 360 graders drejning, og bloggen naturligt derfor også nu omhandle livsnydelse for både voksne og babyer. Ud over mad og vin, blogger jeg også om rejser, velvære, litteratur, kunst, restauranter, musik, hoteller samt blogger om alle de livsglæder, som optager mig i nuet.
Jeg elsker at tage billeder og skrive, så ud over at følge mig her på bloggen, kan du også følge mig på Twitter her https://twitter.com/ChristinaHoyer og Instagram på http://instagram.com/christinahoyerglahn#

mandag den 11. maj 2015

Ovnbagt honningglaceret laks med den skønneste blomkålssalat vendt i tahin-yoghurt dressing

Noget af det bedste ved at "lege" lidt med maden og prøve sig frem er, når man kommer frem til en ret og en smag, som er lige i øjet. Denne her salat er en af disse gange, hvor det hele bare spiller. Den smagte intet mindre end helt fantastisk, og den var supergod til laksen.

Nogle gange glemmer jeg, hvad jeg egentlig har brugt af ingredienser, men denne her blev skrevet ned med det samme, for den skal helt sikkert laves igen.


Det skal du bruge:


(4 personer)


Laksen
4 laksefileter
1 knivspids cayennepeber
3 spsk olivenolie
2 tsk akaciehonning
2 hvidløgsfed, presset
1 citron, skåret i skiver

Salaten
1 blomkålshoved, plukket i små buketter
1 stor avokado, skåret i små tern
1 dl hasselnødder, ristet på en tør pande og hakket groft
1-2 æbler, skåret i både

Dressing
1 spsk tahin
3 dl yoghurt
1/4 tsk cayennepeber
1 citron, saft og skal
Havsalt
Friskkværnet peber


Sådan gør du:


1) Bland cayennepeber, olivenolie, honning og hvidløg sammen til en marinade
2) Kom laksen i et ildfastfad og hæld marinaden over
3) Læg citronskiverne oven på laksefileterne
4) Kom laksefileterne i ovnen i ca. 20 minutter ved 200 grader
5) Bland dressingen til salaten
6) Bland salaten
7) Hæld dressingen over salaten, og servèr den til de færdige laksefileter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar